سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکسل جیلی شاسی بلندX7

اکسل یکی از قطعات ثابت خودرو محسوب می شود. به عنوان یک محور مرکزی برای نصب جرخ ها کاربرد دارد.

اکسل با یک یاتاقان و یا بوش مکانیکی در داخل سوراخ دنده یا چرخ نگه داشته شده و ثابت در جای خود می ماند. تا به وسیله چرخ یا دنده بتواند به طور آزاد به دور آن بچرخد. اکسل ها را می توان با توجه به نوع کاربردشان به چند دسته تقسیم کرد.

هر خودرو با توجه به نوع کاربری آن حداقل دو اکسل دارد. 

انواع اکسل; 1.اکسل های صلب یا ثابت 2.اکسل های تعلیق مستقل

1.اکسل های صلب, اتصال محور دورانی چرخ های دو طرف به وسیله یک بدنه ثابت انجام می شود. و جابه جای یک طرف سبب جابه جایی چرخ های سمت دیگر میشود. این اکسل ها از استحکام و ظرفیت تحمل بار زیادی برخوردار است. این نوع اکسل در 4 نوع می باشد

1.اکسل جلو فرمان پذیر 2.اکسل عقب محرک 3.اکسل جلو محرک 4.اکسل مرده

2.اکسل تعلیق, در این نوع اکسل ها برخلاف اکسل ثابت حرکت و جابه جایی چرخ های یک سمت بر روی حرکت چرخ های سمت دیگر تاثیر زیادی ندارد.

چندین عامل تعیین می کند که چه وسیله نقلیه ای چه نوع محوری نیاز دارد. الزامات فنی و میزان نیرو تولید شده در تصمیم گیری در مورد نوع محور بسیار تاثیر گذار خواهد بود. برخی از وسایل نقلیه دارای محور های از پیش طراحی شده در قالب های استاندارد هستند.

ساختمان اکسل از ساختار پییئه ای برخور دار است. و به عنوان تیر عرضی در اتومبیل محسوب می شود. اکسل با استفاده از یک بوش مکانیکی و یا یاتاقان به صورت ثابتی در سطح داخلی سوراخ چرخ دنده نگه داشته شده و سبب حرکت اتومبیل شود.

وظایف اکسل جیلی شاسی بلندX7

1.مکانیزم فرمان

2.آزادی های حرکتی

3.انتقال قدرت

4.کاهش دور چرخ ها

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید