سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوزن انژکتور جیلی سواری EC7

انژکتور جیلی سواری EC7 یک قطعه الکترونیکی – مکانیکی است که در ورودی سیلندر خودرو قرار گرفته و وظیفه دارد تا میزان و شدت پاشش سوخت به درون سیلندر را مدیریت و تنظیم کند. عملکرد صحیح انژکتور جیلی سواری EC7 رابطه مستقیمی با عملکرد موتور خودرو دارد و وجود هر گونه خطا یا ایرادی در آن می تواند منجر به وجود مشکل در کارکرد خودرو شود.

 در سیستم انژکتور، عمل مخلوط کردن سوخت و هوا با دقت و راندمان بالاتری انجام می شود و در نتیجه باعث کاهش مصرف سوخت و خروج آلاینده های کمتری از اگزوز خودرو می شود.

نژکتور از اورینگ، فیلتر ورودی، بدنه انژکتور، سولونوئید، سوزن انژکتور، سوراخ خروجی و درپوش محافظ تشکیل شده است. سوخت با فشار ثابت از قسمت فوقانی وارد فیلتر ورودی انژکتور می‌شود. فشار ورودی به انژکتور، معادل فشار ریل سوخت است که مقدار آن ثابت است. با فعال شدن میدان ایجاد شده توسط سلونوئید، سوزن انژکتور به سمت بالا حرکت داده شده و پاشش از طریق سوراخ انتهائی انجام می‌شود.

سوزن انژکتور جیلی سواری EC7 وظیفه دارد تا سوخت را به صورت کاملاً پودری در داخل محفظه احتراق پاشش کند. پاشش بر روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام می شود که میزان پاشش توسط ECU بصورت زمانبندی صورت می پذیرد. هر چه ذرات بنزین توسط سوزن انژکتور ریزتر پاشش شوند ترکیب آنها با هوا بهتر خواهد بود و در نتیجه احتراق به صورت کامل تری انجام می پذیرد.

در خودروهای امروزی که با سیستم انژکتوری کار می کنند معمولاً به تعداد هر سیلندر یک انژکتور وجود دارد و هر کدام از آنها مسئولیت پاشش سوخت به سیلندر مربوطه را بر عهده دارند. در صورتی که انژکتورها با مشکل مواجه شوند عمل احتراق با مشکل مواجه شده و در نتیجه ممکن است عملکرد حرکت خودرو نیز دچار ایراد شود.

سوزن انژکتور جیلی سواری EC7 یک قطعه مصرفی است و طبیعتاً پس از مدتی بنا به میزان کارکرد خودرو، نحوه رانندگی و کیفیت سوخت مورد استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شوند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که معمولاً برای این قطعه اتفاق می افتد گرفتگی آن بر اثر وجود ذرات موجود در سیستم سوخت رسانی است.

گاهی اوقات استفاده از سوخت های بی کیفیت یا وجود رسوبات موجود در باک می تواند در مسیر سوزن انژکتور قرار گرفته و پاشش سوخت را دچار وقفه یا ایراد کند.

در صورتی که آسیب جدی به سوزن انژکتور وارد نشده باشد می توان با شستشوی انژکتور این مشکل حل کرد. شستشوی انژکتورها معمولاً توسط مایع خاصی که برای همین کار تولید شده اند و به وسیله دستگاه توسط متخصصین انجام می شود.

برای دیدن این محصول و دیگر لوازم یدکی های جیلی  سواری می توانید به سایت او ام پارت مراجعه نمایید.