سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رادیاتور آب جیلی شاسی بلندX7(لوازم یدکی)

رادیاتور را می‌توان به‌عنوان مخزن آب خودرو درنظر گرفت که با انتقال سریع حرارت از آب به هوا کمک می‌کند که دمای خودرو از حد مشخص شده‌ای بالاتر نرود. از آنجا که موتور خودرو بر پایه سیستم احتراق داخلی سوخت کار می‌کند تولید حرارت در آن امری اجتناب‌ناپذیر است.حرارت تولیدی اگر از حد مشخصی بالاتر رود خرابی موتور را به‌همراه دارد. از طرف دیگر کمبود حرارت نیز برای موتور خودرو آسیب‌زا است.

 موتور خودرو دائماً در حال کار است و عمل احتراق پیوسته اتفاق می‌افتد باید به طریقی دمای موتور کاهش یابد. در این جاست که اهمیت رادیاتور آب جیلی شاسی بلندX7 مشخص می‌شود. در واقع رادیاتور کمک می‌کند که آبی که اطراف موتور خودرو قرار داشته و دمای آن را کاهش می‌دهد خود نیز خنک شود.

رادیاتور آب جیلی شاسی بلندX7 به عنوان مخزن آب خودرو مایعی را به کمک پمپ آب در اطراف موتور خودرو به حرکت در می آورد تا حرار بالای موتور را جذب کند.این آب با گردش در اطراف سیلندر ها به عنوان گرم ترین نقاط موتور حرارت تولیدی توسط آن را دریافت کرده و سبب خنک شدنشان می شود.

از وظایف اصلی رادیاتور آب جیلی شاسی بلندX7;خنک کردن سیستم موتور خودرو است. گاهی حرارت تولیدی موتور به بیش از 2000 درجه سانتی گراد می رسد و این در حالی است که دمای مناسب برای کارایی موتور، 80 درجه سانتی گراد است؛ البته دمای پایین هم مناسب کار کردن موتور نیست و این رادیاتور آب است که وظیفه تعدیل دما و ثابت نگه داشتن آن را بر عهده دارد و کمک می کند موتور در شرایط مناسب کار کند.

ساختار رادیاتورهای جیلی شاسی بلند فعلی از آلومینیوم ساخته شده‌اند اما در گذشته از مس نیز به‌عنوان ماده اولیه تولیدی رادیاتورها استفاده می‌شد. به طور‌ کلی رادیاتورها ساختاری مشبک داشته و برای افزایش سطح تماس آن‌ها با محیط اطراف کانال‌هایی در آن‌ها تعبیه شده است.آب گرم ورودی به رادیاتور خودرو وارد کانال‌های این قطعه شده و آنجا در سطح گسترده‌ای با محیط اطراف در تماس قرار می‌گیرد. همین موضوع سبب می‌شود که دمای مایع درون رادیاتور کاهش یابد.

 آب درون رادیاتور آب جیلی شاسی بلندX7 مایعی است که انتقال‌دهنده سریع حرارت بوده و به‌خوبی و در ساده‌ترین حالت ممکن گرمای درون موتور را جذب می‌کند. ناخالصی و املاح موجود در این آب سبب ایجاد خوردگی در مسیرهای گردش آن شده و خرابی موتور را به‌همراه دارد.

در واقع املاح و ناخالصی‌های موجود در آب معمولی پس از گرم شدن در درون دیواره‌ها و کف رادیاتور ته‌نشین می‌شوند و همین موضوع سبب می‌شود که رادیاتور گل بگیرد. به‌همین‌علت آب درون رادیاتور موتور خودرو باید حتماً بدون املاح یا همان آب مقطر باشد. البته علاوه‌بر آب مقطر از محلول دیگری با عنوان ضدیخ ضدجوش نیز استفاده می‌شود. ترکیب این محصول با آب مقطر کمک می‌کند که موتور خودرو در زمستان‌ها یخ نزده و در تابستان‌ها نیز جوش نیاورد.

برای افزایش عملکرد و راندمان رادیاتور آب درون آن پیوسته تعویض شود. رادیاتوری که آب درون آن دچار تغییر رنگ شده و یا گل‌آلود است نمی‌تواند به‌درستی موتور خودرو را خنک نگه‌دارد و بهتر است که شستشو داده شود.

علائم خرابی رادیاتور آب

بیرون زدن آب از درب رادیاتور

کم بودن آب رادیاتور

روشن شدن چراغ هشدار

کار کردن نامنظم خودرو

نشت آب از اطراف رادیاتور و مجاری آن یا وجود بخار هنگام کار کردن خودرو

خرابی رادیاتور آب با خراب شدن واتر پمپ ، ترموستات و قمقمه آب ، ارتباط مستقیم دارد.

سوراخ شدن رادیاتور آب بر اثر وارد شدن ضربه از قسمت زیرین خودرو ، از جمله دیگر عوامل خرابی آن است.

برای خرید این محصول و دیگر لوازم یدکی جیلی شاسی می توانید به سایت او ام پارت مراجعه نمایید.